Hulp voor hosts
Check-ins & Verblijven
Veelgestelde vragen – Check-in functie voor gastenAls ik reageer op de e-mail van Holidu waarin staat dat mijn gast informatie heeft verstrekt, zal mijn gast het dan ontvangen?Hoe neem ik contact op met gasten vóór hun aankomst voor Airbnb- en Booking.com-reserveringen?Wat moet ik doen als ik mijn gast niet kan bereiken?Kan ik de data van een aankomende reservering wijzigen?Hoe neem ik contact op met gasten vóór hun aankomst voor Holidu-reserveringen?Wanneer zijn overcapaciteit voor baby's toegestaan in een reservering?
Boeking Annulering
Wat zijn de annuleringsvoorwaarden als een host een boeking annuleert?Hoe gastheer-annuleringen te voorkomenWaarom heeft de gast de reservering geannuleerd?Wat gebeurt er als een gast de boeking annuleert?Welke impact heeft een annulering door de gastheer?Welke bewijsstukken zijn vereist voor verzoeken om annulering door de host?Het begrijpen van de terugbetalingsbeleid van AirbnbWat zijn de uitzonderingen en geldige redenen voor annuleringen door de gastheer?
Beoordelingen
Beoordelingsrichtlijnen voor GastherenKan ik een beoordeling die door een gast is achtergelaten, verwijderen? Mijn gast heeft een slechte beoordeling achtergelaten, wat kan ik doen?Kan ik reageren op een gastenbeoordeling voor een VRBO-reservering?Kan ik reageren op een gastenbeoordeling voor een Airbnb- en Booking.com-reservering?Hoe berekent Booking.com de beoordelingsscore?Hoe kan ik mijn gast beoordelen voor een Holidu-boeking?Hoe krijg ik goede recensies? Een gids voor Holidu-hostsHoe een Beoordelingsreactie te Schrijven (Met Voorbeelden & Veelgestelde Vragen)Hoe kan ik mijn gast beoordelen voor een Airbnb- en VRBO-boeking?Hoe en wanneer kan ik de beoordeling zien die mijn gast heeft achtergelaten?Kan ik reageren op een gastrecensie voor een Holidu-reservering?Kan ik een gast-recensie verwijderen?Waarom heeft mijn gast geen commentaar achtergelaten?Waarom zijn recensies belangrijk?
Mijn Holidu Account
Hoe verbinding te maken met Mossos d'EsquadraHoe te Verbinden met de ErtzaintzaHoe te verbinden met SES.HOSPEDAJESMijn gast vraagt een factuur aan, wat moet ik doen?Hoe verbindt u uw Holidu-website met uw eigen domein?Wat is het Holidu Host verwijzingsprogramma?Hoe kunt u uw wachtwoord resetten?Hoe twee-factor authenticatie (2FA) instellen op uw Holidu account?Hoe kan ik meldingen van Holidu op mijn mobiele apparaat ontvangen?Wat krijg ik als een vriend ook Holidu Hosts gaat gebruiken?Hoe kan ik een vriend aanbevelen bij Holidu Hosts?Hoe kunt u toegang krijgen tot uw account?Waar kunt u uw Holidu-overeenkomst bekijken?Uw contactgegevens en accountgegevens bijwerkenBookiply is nu Holidu – Wat dit voor u betekentWat te doen als ik problemen heb met inloggen?Hoe u uw accommodatie kunt aansluiten op AVS (Duitsland)Hoe kan ik de eigenaar van de accommatie Wijzigen?
Beheer uw Advertenties
Wat is een iCal-synchronisatie?Hoe kan ik een handmatig kalenderblok toevoegen/verwijderen?Hoe kan ik een iCal-kalenderblok toevoegen/verwijderen?Hoe configureer ik een iCal/sync om mijn agenda met andere platforms te verbinden?Hoe Feratel Deskline met Holidu verbinden?Inclusiviteit omarmen als gastheer: Gasten uit alle achtergronden verwelkomenHoe kan ik de informatie van mijn vermelding bijwerken of bewerken?Hoe kan ik mijn huiseigenaarwebsite activeren?Hoe krijg ik toegang tot mijn boekingen?Hoe kan ik frauduleuze activiteiten identificeren en meldenBeheer van externe advertenties en agenda'sWat zijn de verantwoordelijkheden van de gastheer?Waarom staan er rode data in mijn agenda?Hoe kan ik mijn annuleringsbeleid wijzigen?Hoe kan ik de foto's van mijn accommodatie bijwerken?Hoe kunt u uw medewerkers beheren?Voordelen van directe boekingen Hoe een waarborgsom te verzamelenOverboekingen Voorkomen: Essentiële Tips voor Holidu HostsDistributiekanaal: Check24 - Hoe werkt het?Waar kan ik de lijst van distributiekanalen vinden?Dit zijn de voorzieningen waar gasten onze klantenservice het meest naar vragen voordat ze boekenDistributiekanaal: HomeToGo – Hoe Werkt Het?Hoe kan ik het adres bewerken?
Hulp bij Reserveringsproblemen
Geautomatiseerde gastcommunicatie: het verbeteren van de boekingservaringHoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?Met wie kan ik contact opnemen in geval van nood tijdens het weekend?Hoe kan ik een boekingswijziging direct in mijn Holidu-account verwerken?Hoe kan ik schade melden die is veroorzaakt door een gast van een Airbnb-reservering?Hoe kan ik schade veroorzaakt door een gast voor niet-Airbnb boekingen melden?Hoe kan ik ondersteuning krijgen bij een noodsituatie ter plaatse?Wat kan ik doen als mijn gast de huisregels overtreedt?Wat te doen als een gast klaagt na inchecken?Hoe om te gaan met klachten van gasten?
Belastingen en Regelgeving
Koninklijk Besluit 933/2021: Gastenregistratie in SpanjeFranse ELAN-verordening (Évolution du Logement, de l'Aménagement et du Numérique)Wat is btw?Griekse Regels voor Korte Termijn Verhuur (KTV)Gasten registratie in ItaliëFranse Stadbelasting (Taxe de Séjour)Wat is Cedolare Secca voor Italiaanse eigendommen?CIN - Nationaal Identificatiecode voor Italiaanse EigendommenBelastingaangifteVerbind uw Holidu-account met de lokale autoriteit.Veelgestelde vragen over DAC7Statistische rapportage in Italië - Een eenvoudige gids voor hostsFAQ - Nationaal identificatiecode (CIN) voor Italiaanse eigendommenWat is precies Modelo 238 (oude modelo 179)?
Inkomsten en Uitbetalingen
Wanneer ontvangt u uw betaling voor een reservering?Hoeveel commissie rekent Holidu per boeking?Waar kunt u uw facturen bekijken?Hoe wordt uw uitbetaling berekend?Waarom staat mijn betaling nog steeds in behandeling nadat mijn gast een niet-restitueerbare boeking heeft geannuleerd?Wanneer en hoe wordt de activeringskosten in rekening gebracht?
Account Verificatie
Hoe verifieer ik mijn account als bedrijf?Hoe verifieer ik mijn account als een particuliere host?Accountverificatie – Veelgestelde vragenWaarom moet ik mijn account verifiëren?Hoe verifieer ik mijn account als een vennootschap onder firma (GbR of Grundstücksgemeinschaften)?Hoe wijzig ik mijn bankgegevens? (Niet-geverifieerde accounts door Adyen)Hoe wijzig ik mijn bankgegevens? (Geverifieerde accounts door Adyen)
Advertentie Configuratie
Hoe de boekingsmodule op Mijn boekingswebsite te gebruikenWat is de Holidu Mijn Boekingswebsite?Hoe je je Host-website kunt maken en aanpassen?Hoe verbindt u uw Holidu-website met uw eigen domein?Niet-terugbetalingsbeleid FAQFAQ: Bespaar energie, bespaar kosten & verras gasten met tado°Guest Connect – Geautomatiseerde berichtenBeveiligingsapparaten en CCTVHoe stel ik dag- en tijdsbeperkingen in voor inchecken en uitchecken van mijn accommodatie?Hoe Flexibele Verblijven te Gebruiken om Kalendergaten te Vullen en Meer te VerdienenHoe een borgsom toe te voegen en te configurerenHoe kan ik prijzen kopiëren voor een nieuw seizoen?Waar kan ik voorzieningen configureren?Kan ik verschillende prijzen instellen voor weekenden en feestdagen?Hoe kan ik extra kosten instellen?Hoe kan ik mijn boekingen verbeteren met Holidu's last-minute korting en aanpassingen van minimale verblijfsduur?Eco Badge – Hoe te verkrijgen voor uw accommodatieVerbeter uw boekingen met kortingen en korte verblijvenHoe kan ik aankomstinstructies toevoegen?HulphondenHoe een schadeclaim in te dienen bij Holidu ProtectHoe kan ik kortingen instellen in mijn account?Kan ik de naam of het eigendom van mijn advertentie wijzigen?Hoe werkt Holidu Protect?Wat moet er in de beschrijving van mijn accommodatie worden opgenomen? Waar vragen gasten het meest naar?Hoe Holidu Protect te activeren of deactiverenEen beschrijving van uw accommodatie opstellenHoe u uw voorzieningen voor uw eigendom beheertAutomatische kalenderopening 2026: Wat het betekent en hoe u u kunt voorbereiden