Wat zijn de verantwoordelijkheden van de gastheer?
Als gewaardeerde gastheer komt uw rol met bepaalde verantwoordelijkheden die helpen om een aangename ervaring voor uw gasten te waarborgen. Hier is hoe u het meeste uit uw hostingervaring kunt halen.
Boekingsrichtlijnen:
Uw rol en verantwoordelijkheden: U host niet alleen een accommodatie; u biedt een ervaring. Het boekingscontract is tussen de gastheer en de gast, met Holidu als tussenpersoon.
Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat u, of een aangewezen persoon, beschikbaar bent tijdens het verblijf van uw gasten, hetzij direct of via de bemiddeling van een verantwoordelijke persoon.
Vlotte Communicatie bij Aankomst:
Voor een meer gepersonaliseerde ervaring, communiceer vroeg met uw gasten over de verwachtingen bij aankomst (geschatte aankomsttijd, hoe de sleutels te verzamelen, huisregels).
Wees Er Voor Uw Gasten:
Wees altijd bereid om te helpen tijdens het verblijf van uw gasten. Als er problemen met het eigendom optreden, zorg er dan voor dat u snel reageert om hun verblijf stressvrij te maken.
Vermijd Annuleringen door de Host:
Annuleringen kunnen de plannen van zowel hosts als gasten verstoren. Dit kan invloed hebben op de prestaties van uw accommodatie en leiden tot mogelijke sancties. Probeer annuleringen te vermijden waar mogelijk.
Ontvangstbewijzen verstrekken: Indien gevraagd, verstrek uw gasten een ontvangstbewijs waarop het totale bedrag dat zij hebben betaald staat.
* Let op: Holidu verstrekt alleen een boekingsbevestiging aan de gasten. Uw factuur (verstrekt door Holidu) is een individueel fiscaal document dat NIET met gasten mag worden gedeeld.
Richtlijnen voor Accountconfiguratie:
Uw Controle & Verantwoordelijkheid: De uiteindelijke verantwoordelijkheid voor de nauwkeurigheid van de configuratie ligt bij u, de host. Wij helpen u graag met begeleiding en ondersteuning, maar houd er rekening mee dat Holidu niet verantwoordelijk is voor het bijwerken van de informatie en instellingen van uw accommodatie. Als u onze hulp vraagt bij een update, en wij wijzigingen aanbrengen in de advertentie voor u, moeten deze vervolgens door u worden gecontroleerd en eventuele fouten moeten worden gecommuniceerd.
Accountinstellingen Bijwerken:
Alles wat in uw account configureerbaar is, kan eenvoudig en snel door u worden bijgewerkt. Het enige gedeelte dat mogelijk niet direct bewerkbaar is, is de fotogalerij. Als de galerij van uw vermelding alleen uw eigen foto's bevat, kunt u deze direct bewerken. Echter, als uw galerij professionele foto's bevat die door Holidu zijn gemaakt en u wilt deze aanpassen, dient u contact met ons op te nemen. Wij helpen u graag met het aanbrengen van de nodige veranderingen.
Kalenderbeheer:
Om dubbele boekingen te voorkomen, is het essentieel om uw kalender nauwkeurig en up-to-date te houden. Als host bent u verantwoordelijk voor het beheren van de beschikbaarheid van uw accommodatie.
Als uw accommodatie niet beschikbaar is, bijvoorbeeld vanwege renovaties, onderhoud of privéboekingen, zorg er dan voor dat u die data direct blokkeert. Door uw kalender actueel te houden, zorgt u voor een soepele ervaring voor zowel uzelf als uw gasten.
Wijzigen van accommodatie-details:
In het geval dat u voorzieningen, slaaparrangementen of andere configureerbare instellingen wijzigt, dient u de beschrijvingstekst onmiddellijk bij te werken.
Bovendien bent u verantwoordelijk voor het informeren van ons wanneer het nodig is om foto's te verwijderen die niet nauwkeurig weergeven wat er beschikbaar is in uw accommodatie. Neem in dat geval contact met ons op.
Houd Tarieven Bijgewerkt:
Werk regelmatig uw nachtprijs, minimumverblijf en extra kosten tijdig bij voor toekomstige seizoenen. Gasten houden ervan om vakanties van tevoren te plannen!
Belangrijk: Vergeet niet dat zodra een reservering is bevestigd, het niet mogelijk is om de boekingsprijs te wijzigen.
Wij hopen dat u deze gids nuttig en duidelijk vindt. Bedankt dat u een gewaardeerde gastheer bent.
Wil je contact met ons opnemen?
We zijn hier om te helpen. Je kunt ons direct contacteren als je hulp nodig hebt of vragen hebt.
Neem contact met ons op